Welkom in groep 1-2

Juf Janke en juf Marloes leiden met hulp van juf Serena en juf Sanna twee kleutergroepen van ieder 16 kinderen. De kleuters hebben twee aangrenzende lokalen tot hun beschikking op de begane grond. We kunnen dus apart werken en spelen in kleinere groepen of juist ook gezamenlijk wat doen. Gedurende het jaar zal er een instroom zijn van nieuwe leerlingen die dit jaar 4 worden.

Het lokaal
De kleuters beschikken over heel veel speel- en leerruimte. Er zijn 2 lokalen met verschillende hoeken die speciaal zijn ingericht om de kleuters te laten werken en spelen. Dit om een optimale ontwikkeling te kunnen waarborgen. Daarnaast hebben we ook een aparte speelzaal tot onze beschikking, waar we gymmen, dramales krijgen en bewegen op muziek.

De dagindeling

We openen de dag in de kring met een liedje, verhaaltje en boekje. Daarna gaan we spelen en werken. Rinkeltje, onze houten pop met de bel, geeft aan als we moeten opruimen. Na het Tien-uurtje gaan we lekker buiten spelen. In de middag spelen en werken we weer in de klas. Dit doen we met het kiesbord. We hebben veel verschillende hoeken waar we uit kunnen kiezen. Om half 3 geeft Rinkeltje weer aan dat het tijd is om op te ruimen.

- Wij werken met de thema's van Schatkist en uiteraard besteden we aandacht aan de Kinderboekenweek, daarnaast hebben we Vier keer Wijzer thema's zoals dieren in de prehistorie, leven op de boerderij en kunst!