Huiswerk week 14

Maandag 5 december 2016

Sinterklaas. De kinderen mogen een  spelletje meenemen voor de middag.

Dinsdag 6 december 2016

Dictee

Taal huiswerk.

Woensdag 7 december 2016

Donderdag 8 december 2016

Vrijdag 9 december 2016

Rekenen en begrijpend lezen

Huiswerk week 13

Maandag 28 november 2016

Sarah nieuwsbericht

Franse woordjes leren.

Engelse woordjes leren t/m last year.

Juliette presentatie Nepal en de Himalaya.

Dinsdag 29 november 2016

Huiswerk taal

Woensdag 29 november  2016

Donderdag 1 december 2016

geschiedenismapje mee:Quirijn,

Daan E. Dido,

Erik

Vrijdag 2 december 2016

huiswerk rekenen en begrijpend lezen

 

 

laatste nieuws

De rapporten zijn mee. Maandag en dinsdag spreken wij de ouders en geven het voorlopig advies.

Donderdag hebben we samen met meester Daan een filmpje gemaakt : De mannequinchallenge van groep 8! Op de site staat  een linkje om het filmpje te bekijken.

De lootjes voor de surprises zijn getrokken. De eerste sinterklazen zijn alweer gemaakt en hangen in de klas.

Altijd weer een gezellige tijd!

Fijn weekeinde,

Nanda en Bep.

huiswerk week 47

dinsdag 22-11 rekenblad 10, boekbespreking Sophie. Maurits is jarig.

donderdag 24-11 Ontleedblad 10

vrijdag 25-11 Afsluiting Smart Moves

Mannequin Challenge

Op 17-11 heeft groep 8 de ‘Mannequin Challenge’ in de klas uitgevoerd. Iedereen stond stokstijf en doodstil!

 

Hieronder een linkje naar het Quicktime bestand:

img_0368

huiswerk week 12

Maandag 21 november 2016

Nieuwsbericht Thijs.

Babs voorlezen.

Rani presentatie India.

Rapportavond.

Dinsdag 22 november 2016

Emma voorlezen.

Huiswerk taal.

Proefwerk Engels en Engelse woordjes.

Rapportavond.

Woensdag 23 november 2016

Robin jarig.

Carmen voorlezen.

Proefwerk Aardrijkskunde.

Donderdag 24 november 2016

Thijs en Vera lezen voor

Vrijdag 25 november 2016

Smart Moves komt voor de eindmeting.

Liedewij leest voor

wc-rolletje nmeenemen.

 

 

,

nieuws uit groep 3

Vrijdag 28 oktober gingen  we naar de bibliotheek, waar we vriendelijk werden ontvangen om naar het verhaal van Keepvogel te luisteren, die zijn vriend Tungsten in noodweer erop uitstuurt om brandhout te halen. Het liep gelukkig goed af. Daarna werden de kinderen wegwijs gemaakt in de bieb en mochten ze boeken zoeken en lezen. We hadden de pas mee, dus mochten ze allemaal ook nog een boek uitkiezen om mee te nemen naar school.

We zijn gestart met ‘Goed Gedaan’, een methode om goed burgerschap te ontwikkelen. In deze les is het uitgangspunt dat we allemaal verschillen van elkaar. Dat gaat van het uiterlijk tot waar je van houdt, welke voorkeuren je hebt voor diverse dingen en de keuzes die je maakt. Wat weet je nu precies van je klasgenoten, waar je iedere dag mee doorbrengt? Het is een ontdekkingstocht om elkaar (nog) beter te leren kennen en te waarderen op ieders eigenheid. Bovendien is het leuk om de raakvlakken te herkennen.

Met lezen zijn we inmiddels al weer begonnen met kern 4.  In deze kern leren de kinderen de d, oe, z, ij en h. Na  kern 3 is de herfstsignalering afgenomen om een goed beeld te krijgen welke vorderingen de kinderen hebben gemaakt na drie kernen. Dit houdt een letter- en woordtoets in en het lezen van een kleine tekst. We gebruiken deze gegevens ook voor de rapporten, waar we druk mee bezig zijn. Vrijdag aanstaande, 18 november, krijgen de kinderen hun rapport mee naar huis. In de week daarna zijn de rapportgesprekken waar u voor wordt uitgenodigd.

Het in- en uitstappen in de bus leert ons de optel en aftreksommetjes. Dit noemen we het busmodel. Af en toe rijdt de bus door de klas, waar hij stilstaat bij bushaltes om passagiers in of uit te laten stappen. De kinderen rekenen dan uit hoeveel mensen er in de bus zitten als deze weer vertrekt. Om goed te leren (hoofd) rekenen is het goed als kinderen dit in een concrete situatie zien of herkennen. Ook zijn we verkort gaan tellen, namelijk in stappen van twee en het splitsen van getallen krijgt  veel aandacht.

Maandag 14 november hebben we met de hele school geschaatst. Het middenstuk is nu ook overdekt, wat een goede verbetering is voor de jongsten. Zij konden nu ook ‘droog’ schaatsen. Het was een topmiddag, iedereen deed weer heel erg zijn best.

Sinterklaas is weer in het land, we kijken iedere dag naar het Sinterklaasjournaal van de vorige dag. Zo blijven we allemaal goed op de hoogte wat er allemaal gebeurt in het Pietenhuis.

De kerstviering ‘op de planken’ wordt dit jaar verzorgd door groep 3 en 7. Deze week zijn we gestart met het verhaal van het meisje met de zwavelstokjes te vertellen. We gaan het in een modern jasje gieten en alle kinderen krijgen een rol.

Kortom, drukke, spannende maar ook gezellige weken hebben we voor de boeg.

Groeten van Rosalie en Saskia

 

Schaatsen

Donderdag 9 februari

Schaatsen met de hele school. Voor het goede doel!

Afbeeldingsresultaat voor stichting hulphond

(kleuters blijven op school om daar hard te lopen)

Vertrek om 12:45 uur vanaf school.

Terug om 15:00 uur.

Heeft uw kind geen schaatsen? Geef hem/haar dan 5 euro mee in een envelop voorzien van schoenmaat en naam.

Nieuws week 44 en 45